Hur många lingon finns det i världen?

Igår var jag på bio med Oscar, Gustav och Sandra. Vi såg den svenska filmen ’’hur många lingon finns det i världen’’.

Den handlar om en kille som heter Alex. Hans sambo som Alex har en dotter med kastar ut honom för att han inte har något jobb och kan inte hjälpa till att betala räkningar och försörja familjen.
Alex åker till hudigsvall och hälsar på sin bror. där söker han även ett jobb som består av att vara assistent till ett gäng utvecklings störda personer.

Jag tyckte filmen var jätte roligt. Utvecklingsstörda personer har en förmåga att för det mesta vara väldigt gulliga och komma med roliga kommentarer.
Inte så jätte bra slut på det hela tyckte jag inte.
Sedan förstod jag inte heller varför man döpte filmen till just Hur många lingon finns det i världen.

Filmen ''Hur många lingon finns det i världen'' får: 4 av 5 stjärnor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0