Om jag kunde drömma- Stephenie Meyer

Jag har läst boken Om jag kunde drömma (Twilight).
Den är skriven av Stephenie Meyer. Om jag kunde drömma är hennes absolut första bok som hon har skrivigt.
För er som inte vet så handlar boken om hur en ung vampyr förälskar sig i en ung männsklig kvinna och hur deras kärlek sätts på prov och all fara den bringar..

Läser från baksdan:
Edwards ord:
Hennes doft träffade mig som ett knytnävsslag, som en murbräcka. Det fanns ingen liknelse som var tillräckligt stark för att beskriva vad som hände mig just då.
I det ögonblicket var jag inte ens i närheten av den människa jag en gång varit. Inte ett spår fanns kvar av den mantel av mänsklighet jag lyckats svepa in mig själv i.

Isabella Swan flyttar till Foks. en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv.
Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.
Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Jag tyckte den här boken var jätte bra, Och jag tror att det på nått sätt är bättre att ha sett filmen först.
Den är seg i början men sen så går det inte att slita sig, även fast jag visste hur den skulle sluta för att jag har sett filmen så gick det itne att sluta läsa.

Jag rekomenderar boken starkt och själv så ska jag köpa mej nästa bok så man får veta hur det går för Bella och Edward.

Den här boken får 5 av 5 stjärnor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0