Hemma i kalla Sverige!

Ja nu har vi kommit hem från en varm och underbar resa! När vi landade i Bromma var det regnigt och grått. Och regnet höll i sig hela vägen hem till Norrköping.
Det var skönt på ett sätt att komma hem, men hade också kunnat stannat kvar i USA!
Juste! Haha min väska vägde ett halv kilo mer än vad den fick xD jag var dö nervös när vi skulle checka in bagaget! Men det gick bra och hon som tog emot väskorna sa inget.
Kommer komma upp massor bilder från resan så fort jag har fått ordning på bilderna på datorn. :)
Ha det bra!

Outlet!

Idag ska vi åka till citadel outlet. Vi var där första dagen också. Idag ska vi dit så jag kan köpa convers till mammsen! Men det blir inte en heldag där. Vi ska till någon gata i beverly hills också och kolla in alla restauranger och se om vi ser någon trevlig kändis! :)
Vi åker ju hem på tisdag morgon. Det ska bli lite skönt på ett sätt men jag kommer garanterat sakna USA!
Det kommer bli så knäppt med tiden eftersom att i LA ligger vi 9 timmar efter Sverige, och så ska man åka ifatt tiden och åka jätte långt med flyget! Helt knäppt! Kommer att landa på Bromma flygplats vid lunch tid på onsdag i alla fall!

Aja nu måste vi gå så att vi inte missar bussen!

Long Beach!

Idag har vi varit på long Beach! Jo tack den var lång! :p vi var typ ensamma på stranden så man började undra om det var förbjudet att bada där, men det satt en badvakt i vakttornet så vi antog att man fick vara där. När vi låg där och pressade i solen så säger Petra att jag ska kolla ut i vattnet. Och vad fick jag syn på? Jo ett gäng baby delfiner! Jätte fina och oj vad häftigt det var att få se! Dom hade nog simmat lite vilse. Men att se delfinerna gjorde att man kunde vara lugnt och inte behöva oroa sig för hajar! :)
Vi har strosat omkring lite i long Beach också och kollat läget.
Imorgon får vi se om vi åker en sväng till Hollywood igen kanske. Vi får se!
Ha det bra så ses vi!

Hollywood!

Jaa då har vi vågat oss ner i tunnelbanan och utforskat staden! Haha Nee men idag har vi varit och sätt Hollywood Walk of fame, Hollywood skylten. Vi har även varit på city Walk och utanför universal studios Hollywood. Mycket har vi hunnit med under dagen. Vi har även åkt guidad tur och sätt kändisars hus runt om i los Angeles! Så nu vet jag vart Johnny Depp, britany Spears, Paris Hilton, paret beckham, michal Jackson, Elvis och många mer bor! Vi åkte även förbi The Playboy mansion!
Imorgon blir det nog att åka ut till santa Monica Beach!

Ha det bäst så skriver jag nog snart igen! :)

Los Angeles!

Ja nu sitter vi på det så kallade hotellet i Los Angeles. Vårt hotellrum ser ut som en vindsvrå eller ungefär som skrubben under trappen där Harry Potter fick bo. Usch och här ska vi spendera sista 9 dagarna av semestern :/ Aja men får väl hålla ut och korsa fingrarna för att man inte får något oväntat besök av herr kackerlacka och hans fru!
Aja nu ska jag sluta klaga. Har i alla fall haft det super bra i Las vegas där vi dock bara var 2 dagar. Men det var jätte häftigt att se. Vi var ju där en fredag och lördag och jag kan lova att det var liv och rörelse om kvällarna. När vi åkte till los Angeles i morse såg vi folk som gick hem från allt festande för att få sova några timmar och kanske nyktra till lite. Då var klockan runt 06.30 ungefär! :p
Juste gott folk! Jag har lyckats spärra mitt facebook konto! Hurra! Så vet inte om jag kan skriva där mer på resan men men ni får väl kolla vad som händer här på bloggen!
Men men hör av mig snart igen! :)

Open water divers!!

Jaa tänka sig nu är Oscar och jag certifierade open water divers! Nice vetja! Dagens dykning gick jätte bra. Hade lite problem med trycket i öronen men det löste sig. Sedan skulle vi dyka ner i ett mörkt hål där man inte såg någonting nedanför sig. Jag fick lite panik för jag har ju lite smått med klaustrofobi så jag gick inte ner i hålet!
Men men jag blev certifierad i alla fall :) glad är jag. Var inte så svårt och läskigt som jag trodde att det skulle vara.
Har köpt fenor, bottis,? Mask och snorkel. Så nu är vi redo för nästa dyk äventyr! :)
Imorgon ska vi till universal studios! Det ska bli skoj de hoppas jag! :) åka massor karuseller och se hogwarts slottet i Harry Potter world! High five! Det ser jag fram emot mest!
Aja men ni ska vi visst och äta!
See you later!

Orlando

Jaa nu har vi varit i Orlando i 3 dagar! På lördag kvällen när vi kom så gick vi till pizza hut och åt. Det var typ det vi han men för vi var ganska trött efter 10 timmar rakt över Atlanten! Sedan söndag så var vi och besökte sea world! Det var en väldigt stor park! Dom hade 3 attraktioner men fasiken det räkte med dom 3. Började typ gråta när jag åkte en av dom. As läskigt!! :p så massor vatten djur också. Delfiner, späckhuggare, uttrar, sjölejon, Sjöko, sköldpaddor och massor annat!! :)
På måndagen var vi på daytona Beach! Massor sol och bad, och så såg vi ut som 4 tomater efter det! Haha Nee men solen tar som attans här alltså. Efter att vi hade varit på stranden så åkte vi tillbaka till Orlando och gick på Florida mall! Massor butiker. Släng er i väggen mirum centrum! Köpte bara en tröja där men vi ska tillbaka dit på söndag för vi var ganska trötta efter allt solande så orkade inte gå så mycket där inne!
Idag (måndag) har Oscar och jag gjort vårat pooldyk! Det var kul och spännande. Trodde det skulle vara svårare med andning och det men det gick bra!
Snart ska vi gå en sväng och kolla souvernirer och sånt.
Imorgon ska vi dyka i en sjö. Får uppdatera och berätta hur det gick! ;)
JUSTE! Har ätit på McDonalds för första gången här i USA. En hot Spicy mc Chicken vart det. Den var väldigt god. Men personalen var jätte otrevliga och aa om vi skulle bete oss så i sverige skulle vi få kicken snabbare än blixten!
Återkommer snart igen!

Starbucks Arlanda!

Jaa nu sitter ni på starbucks och dricker kaffe, juice drink och is choklad! Blev ju inte riktigt som det skulle igår. Lufthansa strejkade så vårat plan från Arlanda blev inställt. Vi fick hjälp av SAS och boka om biljetterna och resan blev fördröjd till nästa dag ( alltså idag lördag). Men men nu är i alla fall bagaget in checkat och vi sitter och väntar på att få gå ombord! :)
Jag uppdaterar snart igen! :)