Praktikdag 2

Ja då var det andra dagen gjord på praktiken i ett soligt bromma.
I morse när jag kom så berättade daniel (min handledare) vad som skulle hända denna veckan. Fick ett litet schema om allt. sen så gick vi till verkstaden och började plocka fram sakerna som skulle användas till dagen provsprängning. så det blidde mycket lyfta och bära och flytta och grejer.
Sedan bar det av till Båstad där vi var och kollade på en lokal där det skall utföras jobb på fredag.
Efter det åkte vi till något ställe vars namn jag har glömt. men det är ett stort område där brandkåren håller till vid olika övningar och sånt.
Där packade vi ut alla tunda grejer som skulle användas till provsprängningen.  När det var fixat fick jag och daniel den stora äran att göra iordning det vi skulle spränga med. så där fick man lära sig ett och annat.
Sen vart det ett par fy helvetes smällar! uj uj uj. men fasiken så häftigt det var. Även jag smällde av ett par stycken.:)
Där tog praktik dagen slut och vi åkte tillbaka till verkstaden och så hämtade jag mina grejer och fick gå hem.
Mycket trevlig, häftig, lärorik och helt enkelt awsome dag.

Sedan när jag kom ''hem'' så åt jag middag med dom jag bor hos. sen gick jag och anneli (hon som bor där) ut och gick. vi kollade vart tunnelbanan var och lite sånt. Nu låter det som jag är värsta bonden men det är inte så lätt med tunnelbanan liksom:P Sen så kollade vi på fongarna på fortet. sen var jag tvungen att tvätta ur all kalk som hade regnat ner över oss vid provsprängningen. Och nu sitter jag här och väntar på att min o-boy ska höra av sig..:)

Men ha det bra så ska jag se till att ha det lite bättre ;)
PUSS! //PM


Bild från deras hemsida som du hittar HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0